Wat nu?
Elke dag ontvangen we tickets van scholen die over hetzelfde onderwerp gaan. Veelal ook dezelfde soort tickets die we zo snel mogelijk beantwoorden. Ik raad altijd aan om eerst even op de handleiding pagina te kijken, want hierin staan vrijwel alle antwoorden. Maar soms heb je even geen zin of tijd om een handleiding op te zoeken en wil je snel een antwoord op een vaak eenvoudige vraag. Een vraag die vaak eindigt met 'wat nu'?
Daarom hebben we vanaf nu ook een nieuwe pagina op de site waar we zulke tickets in verzamelen. Op deze pagina kun je ook zoeken, waardoor je snel bij een juist bericht komt.
Je kunt bijvoorbeeld zoeken op de volgende termen:
• Klaslokaal
• VPP
• DEP
• Apple Push Certificate
• Leerling offline
• App(s)
• Apple School Manager
• Beheerde Apple ID's
Hiermee kom je snel op zoekresultaten uit die direct antwoord geven op een enkele vraag.
Kijk dus altijd eerst even op www.xandobeheer.nl/handleidingen (xandohelpt is het wachtwoord voor toegang) en de Wat nu? pagina voor je een ticket aanmaakt. Vaak staat het antwoord hier namelijk gewoon bij!
Klik hier om naar de nieuwe Wat nu? pagina te gaan.
Staat je antwoord er niet bij? Maak dan een ticket aan met hierin het probleem, serienummer, naam van de app, naam van het profiel, etc. Bij een incompleet ticket duurt het voor ons ook langer om juiste support te leveren. Hoe completer hoe beter!