Een nieuwe iPad configureren - stappenplan
Nieuwe apparaten aanschaffen kan iedereen. Een app aanschaffen en toewijzen kunnen de meesten ook wel. Maar welke stappen moet je precies checken wanneer je nieuwe apparaten aanschaft en voor het eerst aanzet? Hierbij de checklist.
We gaan er in deze situatie van uit dat de apparaten bij Xando vandaan komen en dus bij uitlevering direct in DEP van de stichting/school geregistreerd zijn.
• Log in bij ZuluDesk.
• Ga naar Apparaten - DEP.
• Refresh de lijst met het sync icoon (draaiende pijltjes).
• Zoek op serienummer of toevoeg datum (te vinden onder het filter).
• Staan ze er niet bij? Dan eerst vanuit de School Manager toewijzen. Lees hieronder.
• Vink serienummers aan en klik 'Profiel toewijzen'.
• Selecteer het juiste DEP-profiel (1:1, gedeeld, etc).
• Staat er 'Profiel toegewezen'? Dan kun je de iPads aanzetten!
Wanneer je met authenticatie werkt zorg er dan voor dat je de gebruikers reeds in ZuluDesk hebt gezet met een wachtwoord, dan kun je hiermee inloggen bij de configuratie.
Tip! Zet dus nooit een iPad aan zonder gecontroleerd te hebben of ze in de DEP-lijst staan met een toegewezen profiel. Anders moet je weer contact opnemen en de iPad herstellen voordat je verder kunt!