Volume Purchase Program en Device Enrollment Program

VPP en DEP token vernieuwen

Er worden de laatste tijd veel vragen over de synchronisatie tussen VPP/DEP en ZuluDesk gesteld. Vragen zoals: “Waarom verschijnen mijn nieuwe apps niet in ZuluDesk?” of “Waarom zie ik nieuw ontvangen apparaten niet in ZuluDesk?" Dit is natuurlijk vervelend, maar snel op te lossen. Sowieso één keer per jaar en soms tussendoor vereist Apple het vernieuwen van de tokens. Bij een update of nieuwe versie van iOS of macOS veranderen de voorwaarden waardoor de tokens vernieuwd moeten worden.

VPP token vernieuwen

• Ga naar school.apple.com

• Log in en klik links onderin op 'Instellingen'

• Klik op 'Apps en Boeken'

• Kijk rechts onderin onder 'Mijn servertokens'

• Kies de juiste locatie en klik op  'Download'

• Sla het bestand op waar je het kunt terugvinden

• Ga naar de ZuluDesk omgeving, organisatie, instellingen, 'Content (VPP)'

• Klik op het tandwieltje binnen het huidige token en klik op 'VPP account vervangen'

• Klik op 'Bestand kiezen', zoek het gedownloade bestand en open

 

• Ga nu naar het 'Dashboard', klik op 'Synchroniseer nu' en de apps syncen weer

DEP token vernieuwen

• Ga naar school.apple.com en log in met je ASM account

• Klik onder Apparaten op MDM-servers

• Klik op de ZuluDesk server

• Klik rechts op 'Ontvang token'

• Ga naar ZuluDesk en log in

• Klik links op 'Organisatie', 'Instellingen' en selecteer 'DEP'

• Klik op 'DEP token vervangen' en zoek het bestand

• Klik op opslaan en klik op 'Synchroniseer nu' op het Dashboard

• Klaar!

Volume Purchase Program en Device Enrollment Program

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *