Uw (beheerde) Apple ID is vergrendeld

Uw (beheerde) Apple ID is vergrendeld

Sinds enkele dagen krijgen we meldingen van scholen waarbij een account binnen de Apple School Manager geen apps meer aan kan schaffen. Je krijgt dan de melding dat het account vergrendeld is. Dit is uiteraard heel vervelend en we hebben dit geescaleerd naar Apple. Die kwam met een tijdelijke oplossing, maar gaat ook kijken naar een structurele oplossing.

De tijdelijke oplossing (zodat je direct weer aan de slag kunt)

Je dient contact op te nemen met Apple om dit probleem op te lossen.

Bel met 0800-0201581. Zodra je iemand aan de telefoon krijgt, meld je dat je AppleID is vergrendeld uit veiligheidsredenen en dat je iemand wilt spreken van het Account Security Team (je wordt niet direct doorverbonden maar ze weten dan wel waar het over gaat). Ze zullen je vragen om in te loggen op de website appleid.apple.com voor een support pincode. Ook wordt er een aantal extra vragen ter identificatie gesteld. Waarschijnlijk wordt je in de wacht gezet en na een aantal minuten hebben ze het probleem opgelost.

Uw (beheerde) Apple ID is vergrendeld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *