Leerling(en) offline in de Klaslokaal app

Wanneer een leerling offline staat in de Klaslokaal app, dan kunnen de volgende dingen aan de hand zijn:

  • Leerling is daadwerkelijk offline
  • Leerling zit op een ander netwerk dan de leerkracht
  • Leerling heeft Vliegtuigmodus ingeschakeld
  • Leerling heeft Bluetooth uitgeschakeld
  • Leerling is niet in de buurt van de leerkracht (moet binnen 10-15 meter)
  • Leerling zit niet in dezelfde tijd/tijdzone (Instellingen, algemeen, datum en tijd, tijdzone)

Alles gecheckt en nog niet online? Reset dan eerst de iPad met de aan/uit knop en home knop. Tegelijk indrukken tot het Apple logo naar voren komt en dan tegelijk loslaten. De iPad even laten opstarten en kijken of hij weer zichtbaar is. Nog niet? Maak dan een ticket aan met hierin het serienummer van de iPad en het bericht dat de iPad niet zichtbaar is in de Klaslokaal app.

Leerling(en) offline in de Klaslokaal app

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.